Mainonnan ammattilaisten anonyymi kollektiivi

Yritykset käyttävät markkinoinnissa apunaan mainostoimistoja, mutta näillä on käytössään vain rajallinen määrä resursseja, sekä tekijöiden että ajatusten osalta. Kuka on sanonut, että juuri jonkin yhden mainostoimiston kyvyt ja kapasiteetti olisivat parhaat mahdolliset asiakasyritykselle, kun maailmasta löytyy varmasti paljon parempaakin osaamista mihin tahansa markkinointiprojektiin? Miksi asiakasyrityksen tulisi olla sidottu vain yhden mainostoimiston rajallisiin resursseihin?

Miten olisi yhteisöllinen nettipalvelu, joka tarjoaa sisältöä ja tuotantoa markkinointitoimenpiteisiin – verkossa toimiva ammattilaissuunnittelijoiden muodostama yhteisö, joka toimisi markkinoijan oman suunnittelutiimin apuna tai jopa korvaajana?

Adideas – Ad Ideas Society.

Kollektiivissa voisi toimia kuka tahansa, tietyt laatukriteerit täyttävä markkinoinnin ammattilainen, joko julkisesti tai anonyymisti.

Asiakkaina voivat olla mainostoimistot ja markkinoinnin suunnittelijat tai sitten suoraan mainostajat itse. Suunnittelutyö kilpailutettaisiin yhteisön jäsenten tai ryhmien kesken, asiakkaan valitsema työ voittaa.

Alustana nettisovellus, suljettu foorumi, johon mainostaja toimittaa briiffin tarvittavassa mitassa ja tarkkuudella, kuitenkin aina määräformaatissa.

Esimerkki 1: Asiakasyritys haluaa toteuttaa uuden mainoskampanjan. Se antaa toimeksiannon omalle mainostoimistolleen, mutta lisäksi asiakkaan markkinointiosasto pyytää ehdotusta Adideasilta, jotta se osaisi briiffata mainostoimistoaan uusista näkökulmista.

Esimerkki 2: Asiakasyritys haluaa toteuttaa uuden mainoskampanjan. Se antaa toimeksiannon omalle mainostoimistolleen, joka puolestaan ulkoistaa toimeksiannon Adideasin anonyymille suunnitteluryhmälle.

Esimerkki 3: Asiakasyritys tilaa kampanjan suoraan Adideasin suunnitteluryhmiltä.

Tässä konsepti, jolle voisi olla kysyntää. Kuka sen toteuttaisi, sinäkö?

Ota yhteyttä Kasvattamoon, tehdään tämä yhdessä!

Lue lisää kirjoituksiamme.